luni, 6 februarie 2012

Asa s-a construit Romania moderna.

Dupa 6 martie 1945 a inceput reconstructia tarii,afectata de bombardamentele din timpul celui de al doilea razboi mondial.
Toate acestea se intamplau intr-o perioada in care tara se confrunta cu o saracie crunta, in urma anilor grei de razboi si ai foametei.
Astfel,sub patronajul noii conduceri a Romaniei,adica a Partidului Muncitoresc Roman ( care mai tarziu se va transforma in Partidul Comunist Roman) au luat fiinta ,,Santierele Tineretului",in care mii de tineri se inrolau voluntari ca sa puna umarul la reconstructia tarii,astfel aparand celebrii ,,brigadieri",lor alaturandu-se si soldatii in termen.
Asa au aparut celebrele santiere de la Bumbesti-Livezeni, Salva-Viseu si Agnita-Botorca,unele din cele mai grele si mai importante santiere din tara si pe aceste santiere s-a nascut si celebrul cantec patriotic,,Hei rup,hei rup,hei rup,bum".
,,Urmare a unor importante eforturi umane şi materiale, în iunie 1947 fuseseră construiţi 9 km de cale ferată din direcţia Bumbeşti-Jiu spre Livezeni şi 5 km dinspre Livezeni spre Bumbeşti-Jiu.
După câteva luni de întrerupere a lucrărilor, în primăvara anului 1948 acestea au fost reluate. În cele din urmă, după 7 luni de şantier, lucrările de construcţie a căii ferate Bumbeşti-Jiu-Livezeni au fost încheiate la 22 octombrie 1948.
Ceremonia de inaugurare a căii ferate Bumbeşti-Jiu-Livezeni a fost organizată la 1 noiembrie 1948, în ajunul sărbătoririi Marii Revoluţii Socialiste de la 25 octombrie/7 noiembrie 1917.
 De-a lungul celor 31 de km de cale ferată de pe Valea Jiului au fost realizate: 8 poduri având o lungime totală de 730 metri, 27 de viaducte cu o lungime totală de circa 1 000 metri, 39 de tuneluri cu o lungime totală de 7 880 metri şi 5 staţii de cale ferată.
"
,,Linia de cale ferata Salva-Viseu nu inseamna doar legatura intre batranul "Maramu’" si tara. Alaturi de alte celebre ctitorii realizate in tineretea comunismului institutionalizat in Romania, precum magistrala Agnita-Botorca sau linia Bumbesti-Livezeni, Salva-Viseu a intrat in constiinta publica drept santier al brigadierilor.
Ziarul Universul anunta la 22 aprilie 1948: "In afara de tineretul UTM-ist (in luna mai se asteapta prezenta pe santier a vreo 13.000 de brigadieri), vor mai lucra la constructia liniei ferate Salva-Viseu militari incadrati in companii de cai ferate si 1.000 de minieri (la tunele).Toti lucratorii din afara cadrelor UTM vor fi antrenati de tinerii brigadieri, care vor constitui motorul intregului santier"
Stiri despre succesele deosebite ale omului in lupta cu natura si planul apareau in fiecare zi : ,,Oitiu Ion din brigada Satu-Mare a depasit in ziua de 19 mai 1948 norma cu 495,90 la suta, in opt ore de lucru, sapand 8,925 metri cubi, in loc de 1,50 metri cubi; brigada 1 Dolj a depasit norma cu 600 la suta; sefii de sectoare se plangeau ca brigazile fugeau dimineata pe geamul baracilor pentru a ajunge cat mai devreme pe santier."
O conducta de gaz metan necesara alimentarii Bucurestiului (tronsonul Agnita-Botorca) a fost prima reusita de amploare a voluntarilor.
,,Mai mult de 51 de kilometri ai magistralei Botorca-Bucuresti au fost construiti in 34 de zile de catre brigadieri, in conditii de ploaie si vant, in toamna lui ’47."
,,Santierul "Vasile Luca" a fost deschis la 1 aprilie 1948, intre localitatile Salva, judetul Bistrita-Nasaud, si Viseu de Jos, judetul Maramures. S-au construit 63 de kilometri de cale ferata, cu noua statii de tren. Au existat de-a lungul traseului 16 sectoare de munca.
Pe langa numeroase viaducte care au fost construite cu o tehnica rudimentara, au fost sapate si cinci tunele, dintre care cel mai lung are 2.400 de metri lungime. La 7 noiembrie 1949, traseul a fost inaugurat oficial."
,, În 1948, Bucureştiul era unul dintre cele şase "şantiere de interes na­ţi­o­nal", alături de Bumbeşti-Livezeni, Sal­va-Vişeu ori Lunca Prutului. În doar câ­te­va luni s-au reparat peste 300 de ar­tere de circulaţie, însumând 200 de ki­lometri. În cartierele Militari, Gri­vi­ţa şi Bucureştii Noi s-au trasat bu­le­varde, largi de 30 de metri. De-a lungul trotuarelor s-au plantat peste 30.000 de pomi. S-au amenajat parcuri. S-a reconstruit şi s-a moder­ni­zat sta­dionul ANEF, a fost refăcută clă­di­rea Teatrului Naţional, vechiul velodrom a fost transformat în actualul sta­dion Dinamo. 250 de muncitori au lucrat la construcţia Aeroportului Băneasa. Pe Dealul Cotrocenilor a fost ridicată fabrica de confecţii "Gheor­ghe Gheorghiu-Dej", cunoscută cu numele de APACA."
,,La 26 aprilie 1948, voluntarii finalizeaza lucrarile de ridicare a fabricii de confectii si tricotaje APACA. La 1 mai, acestia defileaza prin Bucuresti cu camasile albastre croite la noua fabrica, ctitorita cu propria lor sudoare.
Lucrari de mare importanta au fost demarate sau sustinute insa de-a lungul acelor ani de "camasile albastre": amenajarea Prutului, reconstructia Galatiului, tronsoanele de cale ferata Salva-Viseu si Filiasi-Bumbesti-Livezeni, barajul de la Bicaz, canalul Dunare-Marea Neagra."
,,Unul dintre putinii cronicari ai santierelor de munca voluntara, Augustin V.Pop, fost brigadier, apreciaza in cartea "Romanticii" ca "toate cantecele brigazilor erau marturisiri de credinta. Credeam in viitorul patriei noastre, credeam in temeinicia muncii noastre si o marturiseam cantand."
Asa s-a construit Romania moderna ...cu sudoare si ambitie...cu sacrificii si daruire.
Cred ca ceea ce s-a construit dupa 1989 stiti voi si singuri...nu-i nevoie sa va mai arat eu.
Intrebarea care se pune...este...de ce nu s-au pastrat toate cate s-au facut cu sudoarea si efortul parintilor si bunicilor nostrii....si s-au vandut pe nimic...strainilor?
Nu-i pacat de sacrificiile atator generatii,de munca si eforturile lor?
De ce unii,putini la numar,a-si bat joc de cei multi si de averea tarii,implicit averea tuturor?
Eu zic simplu...pentru ca POT...pentru ca SUNT LASATI sa faca asta...pentru ca noi cei multi NE LASAM FURATI SI MINTITI,PROSTITI IN FATA...si nu facem nimic altceva decat sa ne lasam in voia sortii si SA HOTARASCA ALTII PENTRU NOI.

Iata cateva imagini graitoare despre ,,Santierele Tineretului" si despre eforturile depuse de tineri la construirea Romaniei moderne.(imaginile au fost luate de pe site-ul ( http://www.comunismulinromania.ro/ )










8 comentarii:

  1. De Stefan:
    Sunt multi care stim ce ati scris dvs. aici si suntem si patrioti. Si sunt destui de multi, dar cum sa ne unim? Capitanul nu a avut internet, facebook sau google si totusi a avut mari realizari unind spiritul tarii.
    Spicuiti va rog din site-ul asta cate ceva despre munca, solidaritate, credinta, patriotism,jertfa. Parerea mea este ca asta ar fi o solutie azi, invierea Legiunii si intoarcerea la fundamentul crestin a poporului roman.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Stefan pentru comentariu.Ma bucur sa aflu ca sunt multi care mai stiu cum s-a construit Romania.Cat despre Capitan si Legiune treburile sunt mai complicate,pentru ca la fel ca si in cazul maresalului Antonescu,parerile sunt impartite iar adevarul istoric este ascuns publicului larg din motive de interes a unor puteri straine de poporul roman.In ceea ce priveste munca,solidaritate,credinta,patriotism,jertfa.....in zilele noastre si mai ales in randul tinerei generatii au ramas doar niste cuvinte fara fond...din cauza ca nu se mai cultiva asemenea principii nici macar la lectiile de istorie din scolile generale.V-as fi recunoscator daca mi-ati trimite link-ul spre site-ul la care faceti referire.

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesant acest blog,am gasit ce am cautat pentru o motivatie si existenta miscarilor cu adevarat populare.
    Vreau sa colaboram.Sustin aceiasi cauza ca acest blog.
    Va rog sa vizitati blogul meu,
    Scanteiacomintern.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru vizita si pentru aprecieri. Existenta miscarilor cu adevarat populare este cam discreta in zilele noastre si asta datorita a ceea ce se petrece la nivel mondial in politica,dar si faptului ca asocierea voita a miscarii populare cu comunismul,a facut ca miscarile populare sa fie blamate din start,la simpla pomenire despre ele si sa nu se mai discute despre ce inseamna cu adevarat o miscare populara.In ce priveste colaborarea,sunt deschis la propuneri si solicitari,in masura in care pot ajuta cu ceva.Cat despre cauza pe care o sustine acest blog,poate ati inteles gresit.....acest blog sustine o singura cauza...cea a ADEVARULUI SI A FACE CITITORII PRIN INFORMATIILE REDATE IN ARTICOLE,SA GANDEASCA CU MINTEA PROPRIE FOLOSIND INFORMATIILE SI NU LUAND DE BUNE PARERILE MELE SAU ALE ALTCUIVA.

      Ștergere
  4. Am intrat pe acest blog din pura intamplare,ma bucur ca am gasit si altii sustinatori ai ideologiei muncii chiar socialiste,chiar daca nu le convin unora.
    Va salut cu respect.
    Lepadaru Chirita.Braila

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa cum am spus si in raspunsul precedent,nu sustin alta cauza in afara de cea din raspunsul precedent.Oricum...multumesc de aprecieri.

      Ștergere
  5. Si-au batut joc de noi., Munceam ca robii si primeam mancare pt porci. Ar fi multe de spus,singurul lucru care a fost bun e ca am invatat sa ne bizuim unul pe altul. In rest...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cine si-a batut mai exact joc de dvs?Termenul de "si-au batut" este relativ si fara substanta,as spune ca-i chiar "un cliseu".Si astazi marea majoritate a romanilor muncesc tot ca robii,primesc lefuri de nimic si nu-si pot cumpara din leafa decat tot mancare "pentru porci",adica hrana ieftina si de proasta calitate.Totusi constat ca din acea perioada ati gasit si ceva bun pe care-l apreciati.V-as fi recunoscator daca mi-ati putea da macar un exemplu de ceva bun si din aceasta perioada.Si eu as remarca faptul ca dupa munca aceea "de robi" de care vorbeati,a ramas ceva util in urma....O ROMANIE MODERNA...insa dupa 23 de ani de "LIBERTATE SI DEMOCRATIE" si munca tot ca "robii",singurul folos este...CA S-A DISTRUS TOATA ACEA MUNCA SI TOATA ROMANIA MODERNA....intorcandu-ne la stadiul de dinainte de CONSTRUIREA ROMANIEI MODERNE.Oricum...va multumesc pentru vizita si pentru interesul acordat acestui articol....si va mai astept pe blogul meu.

      Ștergere